Recenzia - Gainsbourg

Gainsbourg

Gainsbourg (Vie héroïque)

Réžia: Joann Sfar
Hrajú: Eric Elmosnino, Lucy Gordon, Laetitia Casta, Doug Jones, Anna Mouglalis, Mylène Jampanoï, Sara Forestier, Razvan Vasilescu, Dinara Drukarova, Yolande Moreau, Claude Chabrol, François Morel, Alice Carel, Joann Sfar
Premiéra: 23.09.2010
Krajina: Francúzsko
Žáner: Dráma/Hudobný

K deju sa netreba veľmi vyjadrovať. Ide o životopis Sergeho Gainsbourga. Trpký, zvláštny, zaujímavý. Či je skutočný, neviem potvrdiť ani vyvrátiť. Nie je to „celebrita“ ospevovaná v médiách aj po smrti. A tak čerpali scenár asi z možných dosiahnuteľných zdrojov. Film prechádza jeho životom od detstva a postupne sa dostáva až k jeho recesiám. Tam niekde končí.

Pre vtedajšiu elitu to bol známy človek. Spal s mnohými ženami, ktoré boli v tom období tzv. „sexi symboly“. Ale pôjdem predsa len trochu od začiatku. Je tu nehorázne veľa symboliky, skrytých fragmentov nie len života, ale aj spoločnosti samotnej. Serge žil už počas II. sv. vojny. A v tom období ho naháňa a je jeho „kamarátom“ hlava Žida z billbordu propagandy. Prenasleduje ho, spáva s ním. Jeho vlastné myšlienky prechádzajú v jednom príbehu do bohémskeho človeka. Z veľkej hlavy sa postupne vynára človek večerov zábavy, alkoholu, užívania si. Je tu naraz obrovský skok z detstva do dospelosti, ale stihne sa nám v tejto prvej časti predstaviť úžasná herečka Yolande Moreau.

Druhá časť, ak sa to dá tak nazvať, je o hľadaní vlastného šťastia, komplexy z toho ako vyzerá a tom, že to čo robil ho nenapĺňalo. Prešiel z vecí, ktoré obdivoval, k práci ktorú zbožňoval. Tu mu napomáha ďalšia jeho vnútorná postava, bábka, on sám. Podnecuje ho robiť veci pre seba, s tým, že bude slávny. Jeho vlastné vnútro muselo bojovať s tými ľuďmi a presadzovať mnohokrát rôzne záujmy a stanoviská. On však radšej hľadal inšpiráciu. Prebojoval sa dosť vysoko, no nie len pracovne, ale často krát zanechával najväčšie pocity pri ženskom opojení.

Prvý škandál mal vyjsť po piesni Je t’aime , a teraz určite viete už o čo a koho ide :D Sám Serge bol zvláštny človek. Prepadol nerestiam, lebo ich nedokázal udržať na uzde. Hovoriť o bohémskom živote, neviem, a že to k umelcom patrí??? Nemyslím si, že je podstatné ako hulí a či pije. Mal talent a k tomu mu nebolo treba nabádať stratené myšlienky.

Film je svojím spôsobom jedinečný. Na druhej strane nie je rovnocenne rozvrhnutý dej. Občas sa Vám zazdá, že je to krátke, a niekde zas, že je to zbytočné a dlhé. Nepociťujete ale potrebu vstať a odísť. Skôr pekne zaspať a zobudiť sa na to podstatné. Áno, keby bol film o niečo kratší a dokázal by vyhodiť nezaujímavé pasáže. Na jednej strane hodnotné a niekde inde nepochopíte prečo je jednanie scenáristiky takéto. Film má ale veľa fotografických záberov, jemné prechádzanie a dolaďovanie farebnej škáry. Hudobne nemôžete pochybovať. Je to predsa film o hudobníkovi. A tak hudobné prvky sú veľa krát výrazné. Je zaujímavé ako dokázali niektoré časti spájať do neuveriteľných celkov. Ostane Vám obraz niekoľkých záberov, viet a pohľadov. Film ako prechádza časovou líniou, mení aj pohľad na svet, stráca sa ľahkosť a pristupuje k veciam z trochu inej stránky. Film si ale zaslúži diváka. A zároveň zistí kto bol Gainsbourg.

zdroj:feelingmovies

Hodnotenie: 77%

Rank (hodnotenie príspevku): - 30 +