Recenzia - Koncert

Le Concert

Réžia: Radu Mihaileanu
Hrajú: Aleksei Guskov, Mélanie Laurent, Dmitri Nazarov, Valeriy Barinov, François Berléand, Miou - Miou, Lionel Abelanski, Laurent Bateau, Ramzy Bedia, Roger Dumas
Premiéra: 16.09.2010
Krajina: Francúzsko/Taliansko/Rumunsko/Belgicko
Žáner: Komédia/Dráma/Hudobný

Andrej Simoniovich Filipov bol jeden z najznámejších dirigentov Bolšoje (rusky národný orchester). No ako to v bývalých krajinách patriacich pod ZSSR chodilo, netreba veľmi poukazovať… Andrej mal pokrokové myslenie. Pokrokom znamenalo už len to, že je človek ľudský. Andrej kryl židov v orchestri, a tak nie len jeho, ale aj jeho priateľov bez straníckej príslušnosti vyhodili. Teraz upratuje v divadle a do rúk sa mu dostáva posledná šanca. Splniť sen nie len ten svoj, ale aj celého orchestra. Sám vie, že cesta je zložitá. No musí ju dokončiť. Tak v priebehu dvoch týždňov zoskladáva svoj starý orchester, ktorý je pripravený zahrať v parížskom Chatelet Theater. Ale sú po toľkom období schopní odohrať svoje partitúry aj muzikanti?
Film je ladený do podoby tvrdej Rusy, v ktorej žijú ľudia, ktorí nie sú len hajzlíkmi v tomto svete. Ale nezabúdajú, že predať sa je omnoho lepšie ako živoriť. A tak je humorným spôsobom vykreslená nie len Rus samotná, ale aj vzťahy medzi ľuďmi a ich neustále zatienenými myšlienkami. Kto iný ako rusi môžu najlepšie ukázať ako to u nich chodilo a ako to ozaj bolo. Popri krásnym hudobným zážitkom, napr husľového koncertu D dur od Čajkovského je vo filme aj pár chyb, takých chybičiek, alebo lepšie napísané, nesúlade zábery s filmom. Ďalšia vec bol veľmi rýchly spád…popri dokonalom hudobnom diele ide zvukový záznam, ktorý nám opisuje čo sa stalo a ako to všetko bolo. Žiaľ myšlienka sa stráca a v obraze Vám ostane … ozaj nedomyslený záber z Gulagu. No chybička sa môže vždy „vloudit“.(feelingmovies.sk)

Rank (hodnotenie príspevku): - 87 +