Recenzia - Stiahni ma do pekla

Stiahni ma do pekla

Drag me to hell

Réžia: Sam Raimi
Hrajú: Alison Lohman, Justin Long, Lorna Raver, Dileep Rao, Adriana Barraza, David Paymer, Reggie Lee, Molly Cheek, Bojana Novakovic, Kevin Foster, Joanne Baron, Ted Raimi, Octavia Spencer, Alex Veadov, Chelcie Ross
Premiéra: 19.10.2009
Krajina: USA, 2009, 99 min.
Žáner: horor / thriller

Hlavnou postavou je mladá pekná banková úradníčka, za ktorou prišla jedna stará cigánka s prosbou, aby jej predĺžila dobu splatnosti hypotéky. Christine jej spočiatku chce pomôcť, ale jej nadriadený ju prinúti, aby jej ju nepredĺžila. Cigánka na ňu uvalí smrteľnú kliatbu. Christine čaká boj za záchranu svojej duše, pričom čas je neúprosný.

Stiahni ma do pekla určite patrí medzi lepšie hororové thrillery za posledný rok. Vizuálne efekty sú celkom presvedčivé, dej filmu napínavý a nenudí. Niektoré scény sú dosť morbídne a ťažšie stráviteľné pre citlivejších divákov, ale nechýba v nich zmysel pre čierny humor. Herecké výkony ujdú. Akurát hlavná predstaviteľka Alison Lohman mi tam tak celkom nesadla, ale to je asi záležitosť vkusu. Čo na filme sklame omnoho viac ako ona, je záver filmu. Tvorcovia sa nevyhli gýču v zmysle zlo je zdanlivo porazené, aby sa v posledných dvoch minútach ukázalo, že to tak nie je. Nejde tu o to, žeby divák ľutoval hlavnú postavu že sa snažila celý film a nakoniec aj tak neutiekla svojmu osudu. Skôr akoby si nechávali tvorcovia otvorené dvere pre možné pokračovanie. Otázne je či to tak spravili pre to, aby diváka vystrašili alebo či mali také sebavedomie, že film bude nejako mimoriadne úspešný. Každopádne ani jedno, ani druhé nie je v tomto prípade nie je opodstatnené. Diváka už dnes taký záver neprekvapí a i keď film nie je zlý, určite sú aj originálnejšie horory.

Autor: havran25
Hodnotenie: 64%

Rank (hodnotenie príspevku): - 132 +

20.05.2010 00:13:18 Astari reagovať

Tak Sam Raimi opäť dokázal že horor a humor idú k sebe... snímok Stiahni ma do pekla je toho dôkazom... trochu oponujem autorovi rezencie... práve kvôli miešanine čierného humoru a často nechápavým a bizardným situáciam si ľudia Raimiho veľmi obľúbili... ukazujú to filmy Evil Dead ktoré sa naveky zapísali medzi priekopnícke grotesky s nádychom hororu... ja sám som na tom vyrastal.. :D .. základom je že dej nie je monotónny čo je častá chyba u dnešných filmov.. a hlavne je dynamický a má stále čo ponúknuť... záver nebol predvídateľný a divák ktorý nepozná Raimiho zmysel pre dôvtip a humor ani z´daleka nemôže očakávať takýto koniec... aj tak zapôsobil.. presne ako to má Raimi vo zvyku.... (viď koniec Evil dead 2 ) ... čo viac dodať .. veľmi vydarený snímok ( babička mi naháňa hrôzu vždy keď si to pozriem).. :D .. mám pocit,že sa chystá aj dvojka... uvidíme čo spletie Raimi v následujúcej dobe.. : )