Recenzia - Star Trek

Star Trek

Réžia: J.J. Abrams
Hrajú: Zachary Quinto, Chris Pine, Leonard Nimoy, Eric Bana, Zoe Saldana, Anton Yelchin, Simon Pegg, John Cho, Winona Ryder, Karl Urban, Bruce Greenwood, Faran Tahir a ďalší
Premiéra: 07.05.2009
Krajina: USA/Nemecko, 2009, 126 min.
Žáner: sci-fi / dobrodružný / akčný

Film sa vracia úplne na začiatok celej ságy. Hlavnú dejovú os tvorí prvá spoločná výprava kapitána Jamesa T. Kirka a Mr. Spocka na lodi Enterprise za zloduchom z budúcnosti, ktorého cieľom je nielen zničiť Vulkán, planétu z k ktorej pochádza Spock, ale aj našu zem.

Film je robený moderným spôsobom. Kamera je stále v pohybe, človek má tak pocit, že je viac vtiahnutý do deja. Ďalším plusom je, že tvorcovia dali šancu viacerým zatiaľ menej známym hercom. Dej je dynamický, nie sú tam hluché miesta a divák nemá kedy sa nudiť. Film obsahuje na startrekovské pomery veľkú dávku humoru. Čo ma však trochu pri sledovaní filmu rušilo, boli niektoré scény súbojov kde bolo vidno raz päsť udierajúcu do niečej tváre, raz ruku, raz nohu a človek trochu strácal prehľad o tom, kto práve dostal po hube:) Ale to je len jedna taká menšia výčitka.

Prekvapením bolo obsadenie jedného z veteránov pôvodného seriálu zo šesťdesiatych rokov, Leonarda Nimoya, do úlohy starého Spocka. Je známe, že tento herec svoju úlohu zbožňoval, i keď po skončení seriálu moc iných zaujímavých hereckých príležitostí už nemal. V každom prípade bolo vidieť, že svoju úlohu vo filme si užíva a že si po rokoch zahral Spocka s veľkou radosťou.

Čo dodať na záver? Film sa určite oplatí vidieť, keďže jednoznačne patrí k najlepším zo série a myslím, že väčšina starších ale aj mladších fanúšikov bude s filmom maximálne spokojná. Ale diváci, ktorí nemuseli predchádzajúce filmy či seriály určite sa nezaradia k zástupu trekkies, ako sú fanúšikovia po celom svete, ani po zhliadnutí tohto filmu . Ináč určite by sa film páčil aj tvorcovi pôvodného seriálu Gene Roddenberrymu.

Autor: havran25
Hodnotenie: 88%

Rank (hodnotenie príspevku): - 103 +